-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52062 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

به دليل معلوليت و بيماريم از خدا فاصله گرفته ام و دچار يأس و نااميدي شده ام لطفا مرا راهنمايي نماييد
از اين كه مبتلا به چنين مشكلي شدهايد متاثر شديم و براي شما آرزويصبر و اجر داريم.
برادر عزيز! تكليف هر كس در محدوده توان اوست اگر غسل كردن برايشما مشقت دارد وظيفه شما تيمم است. هم چنين اگر تعويض لباس برايشما يا اطرافيان مشقت دارد لازم نيست براي نماز آنها را تعويض كنيد.
اما سخن ديگر ما با شما اين است كه چرا شما خود را درمانده و دور ازخدا ميدانيد آيا ميدانيد كه خداوند اولياء خود را به بلاها متبلا ميكند وبراي آن اجر فراوان منظور ميكند. اگر نعمتي از شما سلب شده اولاً؛مسؤوليت شما نيز به همان ميزان كمتر است. ثانياً؛ خداوند در عوض آنچه ازشما سلب شده است اجر بزرگي منظور كرده است.
براي توجه بيشتر به اين روايات توجه كنيد و آن را همواره در نظر داشتهباشيد و گاه مطالعه كنيد.
1ـ وَ ق'الَ النَّبِيُّ 9: «اِذ'ا اَحَبَّ اللّهُ عَبْداً «ابْتَلا'هُ، فَاِنْ صَبَرَ اِجْتَب'اهُ، فَاِنْ رَضياصْطِف'اه.»
پيامبر9 فرمود: «چون خدا بندهاي را دوست بدارد او را در دنيا مبتلا ميگرداند، پس اگرصبر كرد او را برميگزيند و اگر راضي و خشنود شد او را به مرتبه اصفيا ميرساند.»
عدهاي در قيامت از قبرشان به طرف بهشت پرواز ميكنند
2ـ «وَ ق'الَ9 و اِذ'ا ك'انَ يَوْمِ الْقِي'امَةٍ اَنْبَتَ اللّهُ تَع'ال'ي لِط'ائِفَةٍ مِنْ اُمَّتي اَجْنِحَةًفَيَطيروُنَ مِنْ قُبُورِهِمْ اِلَي الْجَن'انِ يُسْرِعُونَ فيه'ا وَ يَتَنَعَّمُونَ كَيْفَ ش'ائُوا فَتَقُولُ لَهُمُالْمَلا'ئِكَةُ: هَلْ رَاَيْتُمُ الْحِس'ابَ؟ فَيَقُولُونَ م'ا رَاَيْن'ا حِس'اباً. فَيَقُولُونَ: هَلْ جَزْتُمُالصِّر'اطَ فَيَقُولُونَ م'ا رَأَيْن'ا صِر'اطاً فَيَقُولُون: هَل رَاَيْتُمْ جَهَنَّمَ؟ فَيَقُولُونَ: م'ا رَاَيْن'اشَيْئاً. فَيَقُول الْمَلا'ئِكَةُ: مِنْ اُمَّةِ مَنْ اَنْتُمْ؟ فَيَقُولوُنَ: مِنْ اُمَّةِ مُحَمَّدٍ9 فَيَقُولُونَ:نَشَدْن'اكُمُاللّهُ حَدِّثُون'ا م'اك'انَتْ اَعْم'الُكُمْ فِيالدُّنْي'ا؟ فَيَقُولُونَ خَصْلَت'انِ ك'انَت'ا فين'ا فَبَلَغَنَااللّهُ تَع'ال'ي ه'ذِهِ الْمَنْزِلَةَ بِفَضلِ رَحْمَتِهِ. فَيَقُولُونَ وَ م'ا هُم'ا؟ فَيَقُولُونَ كُنّ'ا اِذا خَلَوْن'انَسْتَحْيي اَنْ نَعْصِيَهُ وَ نَرْض'ي بِالْيَسيرِ مِمّ'ا قَسَّمَلَن'ا. فَيَقُولُالْمَلا'ئِكَةُ حَقٌّ لَكُمْ ه'ذ'ا.»
«پيغمبر9 فرمود: چون روز قيامت شود خداوند متعال به طايفهاي از امتم بالهايي عطاميكند كه از قبرهايشان با سرعت بهسوي بهشت پرواز ميكنند و آنچه دلشان بخواهد ازنعمتهاي الهي متنعم و بهرهمند ميگردند، ملائكه به آنها ميگويند: آيا موقفِ حساب وبازجويي را ديديد؟ يعني بازجويي شديد. آنها در جواب ملائكه ميگويند: از ما حسابينخواستند، يعني بدون حساب و بازجويي آمديم ملائكه ميگويند: آيا از صراط گذشتيدو جهنم را ملاحظه نموديد؟ ميگويند: ما هيچ چيز نديديم ملائكه گويند شما چهطايفهايد و از امت كدام پيغمبريد؟ گويند: ما از امت محمد9 هستيم. ملائكهميپرسند كه عمل شما در دنيا چه بوده است؟ گويند: در ما دو خصلت بود كه خدا بهفضل و رحمت خود ما را به اين مرتبه رسانيد؛ يكي آن كه چون در خلوت بوديم از خداشرم داشتيم كه معصيت او را مرتكب شويم و ديگر آن كه به هر چه از براي ما قسمت كردهبود راضي بوديم. ملائكه گويند: پس سزاوار اين مرتبه هستيد.»
3ـ وَ ق'الَ9: «اعْطُوااللّ'هَ الرِّض'ا مِنْ قُلُوبِكُمْ تَظْفُرُوا بِثَو'ابِ اللّه تَع'ال'ييَوْمَ فَقْرِكُمْ وَ الاَفْلا'سِ.»
پيامبر خدا9 فرمود: «از صميم قلب از خدا خشنود و راضي گرديد تا در روزفقر و تنگ دستيتان (يعني روز قيامت) ظفرمند گرديد و به ثواب خداوند متعالنايل شويد.»

هر كس از خدا راضي باشد خدا نيز از او راضي است

4ـ «وَ في اَخْب'ارِ مُوس'ي7 اِنَّهُمْ ق'الُوا اسْأَلْ لَن'ا رَبَّكَ اَمْراً اِذ'ا نَحْنُ فَعَلن'اهُيَرْضي' بِهِ عَنّ'ا فَاَوْحَي اللّهُ تَع'ال'ي اِلَيْهِ قُلْ لَهَمْ يَرْضُونَ عَنّي حَتّ'ي اَرْضي'عَنْهُمْ.»
«در اخبار حضرت موسي7 وارد شده است كه: قوم موسي به او گفتند: ايموسي! از خدايت بخواه كه دستوري به ما دهد كه هرگاه ما آن دستورالعمل راانجام دهيم خدا از ما راضي گردد.
خداوند تبارك و تعالي به موسي7 وحي فرمود كه به آنها بگو: از من راضيشويد يعني هر پيش آمدي كه از طرف من به شما ميرسد به آن راضي باشيد تامن نيز از شما راضي شوم.»
«وَ نَظيرُهُ م'ا رُوِيَ عَنْ نَبِيِّن'ا9: اِنَّهُ ق'الَ: مَنْ اَحَبَّ اَنْ يَعْلَمَ م'ا لَهُ عِنْدَ اللّهِعَزَّوَجَلَّ فَلْيَنْظُرْ م'الِلّهِ عَزّوَجَلَّ عِنْدَهُ. فَاِنَّ اللّهَ تَع'ال'ي يُنْزِلُ الْعَبْدَ مِنْهُ حَيْثَاَنْزَلَهُ الْعَبْدُ مِنْ نَفْسِهِ.»
نظير روايت مذكور از پيغمبر ما9 نيز روايت شده است كه حضرت فرمود:
كسي كه دوست دارد بداند مقام و رتبهاش نزد خدا چگونه است بايد نظر كند كهعظمت خدا در نزد او چگونه است؟ آيا از افعال خدا راضي هست يا اين كه موقعپيش آمدهاي سخت از كارهاي خدا نگران است؟ زيرا هر طوري كه خدا در نزدبنده مقام و منزلت داشته باشد خداوند نيز همان طور به او مقام و منزلتميدهد.»
غم و اندوه بر متاع دنيا شيريني مناجات را از دل ميبرد
5ـ «وَ في اَخْب'ارِ د'اوُد7: م'ا لاَِوْلِي'ائي وَالْهَمُّ بِالدُّنْي'ا اِنَّ الْهَمَّ يُذْهِبُ حَلا'وَةَمُن'اج'اتي مِنْ قُلُوبِهِمْ ي'ا د'اوُدُ اِنَّ مَحَبَّتي مِنْ اَوْلِي'ائي اَنْ يَكُونُوا رُوح'انِيّينَلا'يَغْتَمُّونَ.»
«در اخبار داود7 آمده است كه: خداوند متعال به داود7 فرمود: اي داود!چه ميشود دوستان مرا كه در گرفتاريهاي دنيا اندوهگين ميشوند؟ زيرا غم واندوه براي دنيا شيريني مناجات مرا از قلوب بندگان بيرون ميبرد.
اي داود محبت من از آن كساني است كه روحاني شوند و غم و اندوه متاع دنيويرا نخورند.»
صبر و بردباري در برابر مشكلات باعث خشنودي خدا است
6ـ «وَ رُويَ اِنَّ مُوسي'7 ق'ال: ي'ا رَبِّ دَلِّني عَلي' اَمْرٍ فيهِ رِض'اكَ فَاَوْحَياللّهُ تَع'ال'ي اِلَيْهِ اِنَّ رَض'ايَ في كُرْهِكَ وَ اَنْتَ م'ا تَصْبِرُ عَل'ي م'ا تُكْرِهُ ق'الَ ي'ارَبِّ دَلِّني عَلَيْهِ ق'الَ: فَاِنَّ رِض'ايَ في رِض'اكَ بِقَض'ائي»
«حضرت موسي7 عرض كرد پروردگارا! مرا به امري راهنمايي نما كه در آنرضاي تو باشد. خداوند به او وحي فرمود كه رضاي من در آن است كه تو دربرابر ناراحتيها صبر نمايي، موسي7 عرض كرد: مرا بر آن راهنماييكن.فرمود: رضاي من در آن است كه تو راضي به قضاي من شوي.»

7ـ عَنْ اَبي بَصير عَنْ أَبي عَبْدِاللّ'ه7 ق'الَ: «اِنَّ لِلّ'هِ عَزَّوَجَلَّ عِب'اداً فِيالاَْرْضِ مِنْ خ'الِصِ عِب'ادِه م'ا يُنْزِلُ مِنَ السَّم'اءِ تُحْفَة اِلَي الاَْرْضِ اءِلاّ' صَرْفَه'اعَنْهُمْ اءِلي' غَيْرِهِمْ وَ لا' بَليةٍ اءِلاّ' صَرْفَه'ا اءِلَيْهِم.»
امام صادق7 فرمود: «خداي عزوجل را در روي زمين بندگاني است زبده وخالص كه هيچ تحفه بر زمين فرو نياورد جز آن كه از آنها بهسوي ديگران بگرداندو هيچ بلايي فرو نياورد جز آن كه بهره آنها گرداند.»
خداوند دوستان خود را در درياي شدائد غوطهور ميسازد
8ـ و عن الحسين بن علوان عنه7 ق'الَ: «اِنَّ اللّ'هَ تَعالي' اذا اَحَبَّ عَبداًغَثَّه بالبلاء وأنا و اءيّ'اكُمْ ي'ا سُديرُ لنُصْبِحُ بِهِ وَ نُمْسي.»
حسين بن علوان گويد: سدير خدمت امام صادق7 بود كه حضرت فرمود:«چون خدا بندهاي را دوست دارد، او را در بلا غوطهور سازد، اي سدير! ما وشما صبح و شام با آن دمسازيم (يعني چون دوست خداييم همواره گرفتاربلاييم)»
خداوند درخواست دوستانش را براي آنها ذخيره ميفرمايد
9ـ عَنْ اَبي جَعْفرِ الْب'اقِر7 ق'الَ: «اِنَّ اللّ'هَ تَب'ارَكَ و تَع'الي' اَذ'ا اَحَبَّ عَبْداًغَثَّهُ بِالْبَلاءِ غَثًّاوَ سَجَّهُ بِالْبَلاءِ سَجًّا فَاِذ'ا دَع'اهُ ق'الَ: لَبَّيْكَ عَبْدي لَئِنْ عَجَّلْتُلَكَ م'ا سَئَلْتَ اِنِّي عَلي' ذ'لِكَ لَقَادِرٌ وَل'كِنِ ادَّخَرْتُ لَكَ خَيْرٌ لَكَ.»
امام باقر7 فرمود: «خداوند تبارك و تعالي هر گاه بندهاي را دوست بدارد، اورا در بلا غوطهور ميسازد و باران بلا را بر سر او ميريزد و بلا را به دور اوميپيچاند هر گاه به درگاه خدا دعا كند خداوند ميفرمايد: لبيك بنده من، اگربخواهم خواستهات را زود به تو دهم ميتوانم ولي خواستهات را برايت ذخيرهميكنم كه آن براي تو بهتر است و خير تو در آن است.»
بلاي بزرگ پاداشش نيز بزرگ است
10ـ «عَنْ اَبي عَبْدِاللّ'هِ7 ق'الَ: ق'الَ رُسُولُ اللّ'هِ9 اِنَّ عَظيمَ الْبَلا'ءِ يُكافَاُبِهِ عَظيمُ الْجَزاءِ، فَاِذا اَحَبَّ اللّ'هُ عَبْداً ابْتَلا'ءُ بِعَظيم الْبَلاءِ فَمنْ رَضِيَ فَلَهُعِنْدَ اللّ'هِ تَعَاليَ الرِّض'ا و مَنْ سَخِطَ الْبَلاءَ فَلَهُ عِنْدَ اللّ'هِ السَّخَطُ.»
رسول خدا9 فرمود: «بلاي بزرگ به اجر بزرگ پاداش داده ميشود، و هر گاهخدا بندهاي را دوست بدارد، او را به بلاي بزرگ گرفتار ميسازد، پس هركه بهبلا راضي شود خدا از او راضي است. و هر كه به بلا راضي نشود خدا از اوراضي نميشود.»
هر كس به اندازه ظرفيت ايمانش مبتلا به گرفتاري ميشود
11ـ «عَنْ عَبْدُاللّ'هِ بْنِ اَبي يَعْفُورٍ ق'الَ: شَكَوْتُ اِلي' اَبي عَبْدِ اللّ'هِ7 م'ا اَلْقي'مِنَ اْلاَوْج'اعِ وَك'انَ مِسْق'اماً فَق'الَ لي: ي'ا عَبْدَ اللّ'هِ لَوْ يَعْلَمُ الْمُؤمِنُ م'الَهُ مِنَاْلاَجْرِ فِي الْمَصائِبِ لَتَمَنّي' اَنَّهُ اَنْ يُقْرَضَ بِالْمَقَاريضَ طُولَ عُمْرِهِ.»
«عبدالله بن ابي يعفور كه هميشه مبتلا به بيماري بود ميگفت: از دردهايي كه بهمن ميرسد به امام صادق7 شكايت كردم، حضرت به من فرمود: اي عبدالله!اگر مؤمن بداند كه چه پاداشي در برابر مصيبتها دارد آرزو ميكند كه او را درطول عمرش با مقراضها تكه تكه كنند.»

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.